Hørt i forbifarten

Posted: 29. juli 2013 in Egne tekster

Frivole tekster og andet godt

Ja, jeg indrømmer det. Når jeg med jævne mellemrum går på cafe, sætter jeg mig altid ved et bord nær et par goe veltalende veninder.
Og ja, jeg lurer og lytter og suger til mig.
Og ja, jeg skriver disse verbale brokker ned. Kald mig bare sprogspion, opsnuser, ordvoyeur.
Jeg har glædet mig over alle disse nærmest aforistiske småsentenser og vil gerne dele nydelsen.
I første omgang en halv snes frivole godbider.
Falder de i nogens smag, så vil der komme flere efterhånden.
Giv lyd med en lille eller stor kommentar.
(Tak til ikke mindst Paludans café)

 

1. Der er ikke meget ståtrold over ham. Det er roulade hele vejen igennem.

2. Han sir jeg er den bedste pikkrammer i byen

3. Hans er lidt for kalorielet til mig

4. Ja han er en rigtig svingdør

5. Pasteuriseret pik, det er ikke lige mig, den skal op og koge.

6. Og så sae han, han ville gerne prøve med storetåen, men der satte jeg sgu grænsen.

7. Hans tunge er simpelthen for kort

8. Jeg forstår ham ikke, han kan godt li den smager bare lidt af tis.

9. Han har nogle alt for lange tingelingelater og klokketårnet trænger til en kærlig hånd.

10. Min hånd er ikke kærlig nok til hans mindreværdskompleks.

11. Han synes jeg er for slap, det kunne jo også være det var ham der var for lille. Han kan forsøge sig med et marsvin i stedet.

12. Han gir mig sommerfuglekys, jeg er mere til en svupper.

13. Han kommer hurtigere end en Formel 1, jeg vil hellere køre i Ford T

14. Han kan godt li mine fordele, det sku’ bare mangle, de har indtil videre kostet 40.000 kr.

15. Han aner ikke hvad klit og g-punkt er, han tumler rundt som en Dværgsnauzer i en rævegrav.

Skriv et svar

